Wymagane dokumenty
Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości wydaje się na podstawie dokumentacji organu podatkowego oraz informacji otrzymanych od innych organów podatkowych.
Aby otrzymać zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości należy złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia.
W przypadku, gdy o wydanie zaświadczenia ubiegają się współwłaściciele, każdy współwłaściciel składa wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Miasta i Gminy w Międzyborzu, ul. Kolejowa 13, 56-513 Międzybórz
Wydział finansowy i podatków
Dokumenty można również wysłać pocztą na podany adres urzędu.
Opłaty
Opłaty skarbowa w wysokości 21 zł- za każdy egzemplarz
Płatności można dokonać w Urzędzie Miasta i Gminy w Międzyborzu (płatność bezgotówkowa) lub przelewem na konto urzędu:
nr rachunku bankowego do wpłat: 32 9584 1050 2008 0800 0101 0049
Nie pobiera się opłaty skarbowej w celu przedłożenia w sprawach:
- alimentacyjnych
- opieki
- kurateli i przysposobienia
- ubezpieczenia społecznego
Termin i sposób załatwienia
Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości wydawane jest w terminie do 7 dni od daty złożenia wniosku.
Zaświadczenie wnioskodawca może odebrać osobiście w Urzędzie Miasta i Gminy w Międzyborzu lub może zostać wysłane pocztą na wskazany we wniosku adres.
Podstawa prawna
Art. 306e ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 ordynacja podatkowa
Tryb odwoławczy
Zażalenie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia/postanowienie o pozostawieniu bez rozpatrzenia wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu, w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie, za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Międzybórz.
Inne informacje
Obowiązek Informacyjny RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str. 1) zwanej dalej „RODO” informujemy, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy Międzybórz z siedzibą przy ul. Kolejowej 13, 56-513 Międzybórz.
- Wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych, kontakt: e-mail: m.simura-gmyrek@miedzyborz.pl, tel. 62 7856018 lub wysyłając pismo na adres: Urząd Miasta i Gminy Międzybórz, ul. Kolejowa 13, 56-513 Międzybórz.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wydania decyzji, zaświadczeń, upomnień, tytułów wykonawczych podatku od nieruchomości, rolnego, i leśnego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO oraz ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1540), ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. – o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1170 z późn. zm.), ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 333 z późn. zm.), ustawy z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 888 z późn. zm.), ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1427 z późn. zm.).
- Podanie danych osobowych jest niezbędne do realizacji obowiązku prawnego ciążącego na administratorze zgodnie z pkt 3.
- Odbiorcą Państwa danych osobowych mogą być podmioty przetwarzające dane osobowe na zlecenie Burmistrza Miasta i Gminy Międzybórz w związku z wykonywaniem powierzonego im zadania w drodze zawartej z nimi umowy, takie jak operatorzy pocztowi lub usługodawcy wykonujący zadania w ramach świadczenia usług serwisu, rozwoju i utrzymania systemów informatycznych urzędu oraz podmioty uprawnione do ich otrzymania na mocy przepisów prawa.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 3, a po tym czasie przez okres wymagany przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa,
- Przysługują Pani/Panu następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych: prawo dostępu do danych, ich poprawiania i sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania co do danych osobowych, których podanie jest dobrowolne, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych osobowych.
- W przypadku nieprawidłowości przy przetwarzaniu danych osobowych, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały przekazaniu do państwa trzeciego jak również nie będą objęte zautomatyzowanym podejmowaniem decyzji, w tym profilowaniu.