Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Miasta i Gminy w Międzyborzu
Wydział Spraw Obywatelskich, parter, pok. nr 1
telefon: 62 7856019 w 39; 62 7856018
e-mail: m.simura-gmyrek@miedzyborz.pl
godziny przyjęć:
poniedziałek od 7.30 do 16.30
od wtorku do czwartku 7.30 do 15.30
w piątek od 7.30 do 14.30
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców;
- Pisemna deklaracja, w której wnioskodawca podaje swoje obywatelstwo i adres stałego zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- Kserokopia ważnego dokumentu tożsamości – oryginał do wglądu.
Opłaty:
Brak
Czas załatwienia sprawy:
W terminie 5 dni od dnia złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy:
Na decyzję o odmowie wpisania do rejestru wyborców przysługuje prawo wniesienia skargi do Sądu Rejonowego w Oleśnicy, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję – Burmistrza Miasta i Gminy Międzybórz.
Sąd rozpoznaje skargę w postępowaniu nieprocesowym w terminie 3 dni od dnia jej doręczenia. Odpis postanowienia sądu doręcza się osobie, która wniosła skargę oraz Burmistrzowi Miasta i Gminy Międzybórz. Od postanowienia sądu nie przysługuje środek prawny.
Ważna informacja:
Wpis do rejestru wyborców daje możliwość głosowania w miejscu zamieszkania lub przebywania i dotyczy wszystkich następnych wyborów czy referendów, NIE JEST TO WPIS JEDNORAZOWY.
MOŻNA BYĆ WPISANYM TYLKO DO JEDNEGO REJESTRU WYBORCÓW. WPISUJĄC SIĘ DO NOWEGO REJESTRU WYBORCÓW, AUTOMATYCZNIE ZOSTAJE SIĘ WYKREŚLONYM Z DOTYCHCZASOWEGO REJESTRU, GDZIE SIĘ FIGUROWAŁO.
Dodatkowe informacje:
Możesz wpisać się do rejestru wyborców w Międzyborzu, jeżeli:
- mieszkasz na stałe na terenie miasta lub gminy Międzybórz , a nie jesteś zameldowany na pobyt stały,
- przebywasz na stałe na terenie miasta lub gminy Międzybórz, ale nigdzie nie zamieszkujesz (dotyczy osób bezdomnych),
- mieszkasz na stałe na terenie miasta lub gminy Międzybórz, ale pod innym adresem niż adres zameldowania na pobyt stały,
- jesteś obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, a nie jesteś obywatelem polskim i mieszkasz na stałe na terenie miasta lub gminy Międzybórz.
Rejestr wyborców dzieli się na część „A” i część „B”. Część ”A” dotyczy obywateli polskich, natomiast część „B” dotyczy obywateli Unii Europejskiej, niebędących obywatelami polskimi, stale zamieszkałych na obszarze miasta czy gminy Międzybórz i uprawnionych do korzystania z praw wyborczych Rzeczypospolitej Polskiej.
Z rejestru wyborców skreślane są z urzędu osoby ubezwłasnowolnione całkowicie bądź częściowo jak i pozbawione praw publicznych.
Wyborcy zameldowani na obszarze miasta i gminy Międzybórz na pobyt stały wpisani są do tutejszego rejestru wyborców z mocy prawa.
Warunkiem merytorycznym wydania decyzji o wpisaniu do stałego rejestru wyborców jest stałe zamieszkiwanie (przebywanie) na terenie miasta i gminy Międzybórz. Fakt ten należy prawidłowo udokumentować, należy przedłożyć np.: umowę najmu mieszkania, osobiste oświadczenie o stałym zamieszkiwaniu, akt notarialny, umowa o pracę czy oświadczenie właściciela lokalu/budynku mieszkalnego.
Wniosek można złożyć osobiście w Urzędzie, listownie bądź w formie elektronicznej (profil zaufany ePUAP, bezpieczny podpis elektroniczny).
Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (9UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO) oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych), informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy Międzybórz z siedzibą przy ul. Kolejowej 13, 56-513 Międzybórz
2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail: m.simura-gmyrek@miedzyborz.pl lub pisemnie na adres: ul. Kolejowa 13, 56-513 Międzybórz
3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego na podstawie ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy.
4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.
5. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych;
- żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe;
- żądania usunięcia danych, gdy:
* dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,
* dane przetwarzane są niezgodnie z prawem;
- żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
* osoby te kwestionują prawidłowość danych;
* przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych;
* Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
Podanie takich danych jak numer telefonu i/lub adresu e-mail jest dobrowolne. Ułatwi oraz przyspieszy to jednak kontakt z wnioskodawcą.
8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.