UWAGA! Zmiana treści zapytania ofertowego GKiRG.271.3.5.2022 z dnia 21.07.2022 znajduje się pod adresem http://bip.miedzyborz.pl/gkirg271362022.html
Międzybórz 21.07.2022
Nr sprawy: GKiRG.271.3.5.2022
ZAPYTANIE OFERTOWE
Zamawiający:
Gmina Międzybórz
Ul. Kolejowa 13
56 – 513 Międzybórz
umig@miedzyborz.pl
I. Podstawa prawna opracowania Zapytania Ofertowego:
Postępowanie o udzielenie zamówienia – o wartości szacunkowej mniejszej niż 130 000,00 zł netto zgodnie z przepisami ustawy PZP (Dz.U.z 2021 r. poz. 1129 z późniejszymi zmianami)
II. Wszelkie informacje przedstawione w niniejszym zapytaniu oraz załączonych dokumentach służyć mają wyłącznie przygotowaniu oferty i w żadnym wypadku nie powinny być wykorzystywane w inny sposób.
III. Opis przedmiotu zamówienia
1. Kody CPV: 71247000-1 - nadzór nad robotami budowlanymi 71248000-8 - nadzór nad projektem i dokumentacją
2. Sprawowan.ie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w branży konstrukcyjno- budowlanej - koordynator, sanitarnej, elektrycznej przy realizacji inwestycji pn.: Budowa Przedszkola Publicznego Bajka przy Szkole Podstawowej im. Jerzego Badury w Międzyborzu wykonywanej w formule zaprojektuj i wybuduj. Zadanie dofinansowane z Rządowego Funduszu Polski Ład : Program Inwestycji Strategicznych.
3. W związku z zapisami art. 27 ustawy prawo budowlane Koordynatorem inspektorów nadzoru inwestorskiego w zakresie różnych specjalności zostanie Inspektor branży konstrukcyjno - budowlanej.
IV. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.
Zakres usługi obejmuje nadzór inwestorski w rozumieniu przepisów art. 25 i 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj.Dz. U. z 2021 r. poz.2351 z późn. zm.), a ponadto:
- Bieżąca weryfikacja i ocena zgodności opracowań projektowych z wymaganiami Inwestora i obowiązującymi przepisami prawa.
- Udział w czynnościach przekazania Wykonawcy terenu budowy oraz stawianie się na każdorazowe uzasadnione wezwanie Zamawiającego i Wykonawcy robót budowlanych objętych nadzorem – niezwłocznie tj. w ciągu 24 godzin. Minimalna liczba wizyt na terenie budowy w ciągu tygodnia to 3 razy.
- Bieżącą kontrolę realizacji umowy z Wykonawcą robót poprzez reprezentowanie Zamawiającego na budowie, sprawowanie kontroli zgodności realizacji zadania z Dokumentacją projektową, przepisami prawa oraz zasadami wiedzy technicznej;
- Każdorazowa obecność inspektora nadzoru na budowie winna być odnotowana w dzienniku budowy.
- Egzekwowanie od Wykonawcy postanowień umowy.
- Sprawdzanie jakości robót i użytych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie;
- Prowadzenie wszelkich spraw formalno – prawnych związanych z wykonywaniem, odbiorami i zakończeniem robót;
- Uczestniczenie w tworzeniu protokołów konieczności w razie potrzeby wykonania robót dodatkowych lub zamiennych;
- Stwierdzanie gotowości do odbioru wykonanych robót oraz udział w czynnościach odbiorowych wraz z odbiorem końcowym robót, w tym sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych;
- Wydawanie Kierownikowi budowy lub Kierownikowi robót poleceń, dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych;
- Żądanie od Kierownika budowy lub Kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także żądanie wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z Dokumentacja projektową;
- Uzyskiwanie od projektanta wyjaśnień wątpliwości dotyczących projektu i zawartych w nim rozwiązań;
- Kontrolowanie stosowania przez Wykonawcę przepisów dotyczących ochrony środowiska naturalnego oraz przestrzegania przez Wykonawcę robót zasad BHP.
- Poświadczenie usunięcia wad przez Wykonawcę, a także ustalenia rodzaju i zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych;
- Stwierdzenie zakończenia robót, sprawdzenie kompletności i prawidłowości wymaganej Dokumentacji powykonawczej oraz przedłożenie jej do akceptacji Zamawiającego;
- Do obowiązków Inspektora nadzoru inwestorskiego w czasie trwania okresu gwarancyjnego należeć będzie również udział w przeglądach gwarancyjnych robót.
- Wspieranie Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją inwestycji,
- wykonywanie innych czynności przewidzianych dla Inspektora Nadzoru na mocy przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tj.Dz. U. z 2021 r. poz.2351 z późn. zm.) oraz czynności i obowiązków określonych we wzorze umowy stanowiącej załącznik do zapytania.
Inspektor pełnić będzie nadzór inwestorski w pełnym zakresie wynikającym z przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j Dz. U. z 2021 r. poz.2351 z późn. zm.) oraz przepisów wykonawczych. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się osoby, które posiadają wymagane w tym zakresie uprawnienia budowlane oraz przynależą do odpowiedniej Izby Samorządu Zawodowego.
V. Termin realizacji zamówienia:
Okres realizacji przedmiotu umowy określa się od daty podpisania umowy do czasu dokonania ostatecznego odbioru robót budowlanych - termin uzależniony jest od postępu robót. Data zakończenia: 08.02.2024 r.
VI. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny ich spełniania
- O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1) Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
2) Spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,
b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
c) zdolności technicznej lub zawodowej
3) Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie wypełnionego przez Wykonawcę oświadczenia stanowiącego załącznik nr 2 do zapytania.
- Wykonawca musi dysponować odpowiednim zapleczem osobowym zdolnym do wykonania zamówienia, tj.:
1) Inspektorem Nadzoru Robót Konstrukcyjno - budowlanych posiadającym następujące kwalifikacje:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi wymagane zgodnie przepisami oraz wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego (w przypadku gdy dana osoba posiada uprawnienia budowlane wydane na podstawie innej podstawy prawnej niż aktualnie obowiązująca,
- Zamawiający wymaga, aby osoba taka posiadała uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno- budowlanej
- zdobyte w ciągu ostatnich 5 lat przed terminem składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu doświadczenie w nadzorowaniu robót (na stanowisku Inspektor Nadzoru Inwestorskiego).
2) Inspektorem Nadzoru Robót Sanitarnych posiadającym następujące kwalifikacje:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi wymagane zgodnie z przepisami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, oraz wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego (w przypadku gdy dana osoba posiada uprawnienia budowlane wydane na podstawie innej podstawy prawnej niż aktualnie obowiązująca,
- Zamawiający wymaga, aby osoba taka posiadała uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych),
- zdobyte w ciągu ostatnich 5 lat przed terminem składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu doświadczenie w nadzorowaniu robót (na stanowisku Inspektor Nadzoru Inwestorskiego).
3) Inspektorem Nadzoru Robót Elektrycznych posiadającym następujące kwalifikacje:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami elektrycznymi wymagane zgodnie z przepisami oraz wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego (w przypadku gdy dana osoba posiada uprawnienia budowlane wydane na innej niż aktualnie obowiązująca podstawie prawnej
- Zamawiający wymaga, aby osoba taka posiadała uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń co najmniej w specjalności obejmującej swym zakresem roboty elektryczne)
- zdobyte w ciągu ostatnich 5 lat przed terminem składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu doświadczenie w nadzorowaniu robót (na stanowisku Inspektor Nadzoru Inwestorskiego.
Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie stosownego oświadczenia, zgodnie ze wzorem załącznik nr 3 do zapytania oraz kopii dokumentów potwierdzających posiadane uprawnienia.
Wymagana jest obecność branżowych inspektorów nadzoru inwestorskiego w okresie prowadzonych robót branżowych.
UWAGA !
Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia ww. funkcji pod warunkiem spełniania ww. wymagań.
- W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powyższe wymagania może spełniać jeden, kilku lub łącznie wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego.
- W celu oceny spełnienia warunków określonych przez Wykonawcę na podstawie dokumentów, w których wartości określone będą w walucie obcej - Zamawiający dokona przeliczenia na polski złoty wartości podanych w walucie innej niż polski złoty po kursie średnim, ogłoszonym przez Prezesa Narodowego Banku Polskiego (NBP) i obowiązującego w dniu publikacji zapytania ofertowego. Jeśli publikacja zapytania ofertowego nastąpi w dniu, w którym NBP nie publikuje tabeli kursów średnich, Zamawiający przyjmie jako podstawę kurs z tabeli kursów średnich opublikowany w dniu najbliższym po dniu publikacji zapytania ofertowego.
- Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu w oparciu o regułę spełnia / nie spełnia.
VII. Wymagania dotyczące sporządzenia oferty:
- Wykonawca składa formularz ofertowy ze wskazaniem łącznej ceny netto i brutto obejmującej realizację całego przedmiotu zamówienia.
- Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Jeżeli Wykonawca złoży więcej niż jedną samodzielnie lub samodzielnie i wspólnie z innymi Wykonawcami, wszystkie złożone przez niego oferty podlegają odrzuceniu.
- Na ofertę składają się następujące dokumenty i oświadczenia
1) Formularz ofertowy - zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszego Zapytania Ofertowego;
2) Oświadczenie o braku powiązań z Zamawiającym zgodnie z załącznikiem nr 2 do zapytania ofertowego -w przypadku podmiotów składających ofertę wspólną przedmiotowe oświadczenie składa każdy Wykonawca oddzielnie we własnym imieniu;
3) Oświadczenie dotyczące personelu Wykonawcy, zgodnie ze wzorem załącznik nr 3 do zapytania ofertowego oraz kopii dokumentów potwierdzających posiadane uprawnienia;
- Wykonawcy zobowiązani są zapoznać się dokładnie informacjami zawartymi w zapytaniu ofertowym przygotować ofertę zgodnie jego załącznikach oraz z wymaganiami określonymi w tym dokumencie.
- Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty własne związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, niezależnie od wyniku postępowania. Zamawiający w żadnym przypadku nie odpowiada za koszty poniesione przez Wykonawców w związku z przygotowaniem i złożeniem oferty. Wykonawcy zobowiązują się nie podnosić jakichkolwiek roszczeń z tego tytułu względem Zamawiającego.
- Oferta musi być sporządzona w języku polskim napisana na komputerze lub wypełniona drukowanymi literami. W przypadku składania oferty w siedzibie Zamawiającego również spięta lub zszyta w sposób uniemożliwiający jej rozpięcie (zdekompletowanie). Każdy dokument składający się na ofertę musi być czytelny.
- Jeżeli któryś z wymaganych dokumentów składanych przez Wykonawcę jest sporządzony w języku obcym, dokument taki należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.
- Wszelkie pisma sporządzone w językach obcych muszą być przetłumaczone na język polski, podczas oceny ofert Zamawiający będzie opierał się na tekście przetłumaczonym, a później tekst przetłumaczony na język polski, będzie podstawą badania zgodnego zamiaru stron i celu umowy zgodnie, z art. 65 §2 k.c. W razie wątpliwości uznaje się, iż wersja polskojęzyczna jest wiążąca.
- Każda zawierająca jakąkolwiek treść strona oferty musi być podpisana lub parafowana przez Wykonawcę. Każda poprawka w treści oferty, a w szczególności każde przerobienie, przekreślenie, uzupełnienie, nadpisanie, przesłonięcie korektorem etc, musi być parafowane przez Wykonawcę.
- Ofertę można złożyć pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Międzyborzu ul. Kolejowa 13, 56-513 Międzybórz w zamkniętej kopercie, przed upływem terminu składnia ofert oznakowanej nazwą firmy Wykonawcy i opisaną: „Oferta na pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego –.: ,,Budowa Przedszkola Publicznego Bajka przy Szkole Podstawowej im. Jerzego Badury w Międzyborzu wykonywanej w formule zaprojektuj i wybuduj wraz z nazwą i adresem lub pieczęcią firmową Wykonawcy. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za skutki spowodowane nie zachowaniem powyższych wymogów dotyczących zaadresowania koperty.
VIII. Informacja o sposobie porozumiewania się z wykonawcami oraz przekazywanie oświadczeń lub dokumentów
- Zamawiający dopuszcza składanie zapytań pisemnie lub na adres e-mail: umig@miedzyborz.pl.
- Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie istotnych warunków zamówienia. Zamawiający udzieli wyjaśnień, nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie wpłynie do Zamawiającego po upływie tego terminu lub dotyczy udzielonych wyjaśnień Zamawiający może udzielić wyjaśnień lub pozostawić wniosek bez rozpatrywania. Zamawiający informuje, że nie będzie udzielał żadnych ustnych i telefonicznych informacji, wyjaśnień, czy odpowiedzi na kierowane do Zamawiającego zapytania w celu zachowania zasady pisemności postępowania i równego traktowania Wykonawców.
- Jeżeli Zamawiający przedłuży termin składania ofert, pozostaje on bez wpływu na bieg terminu składania wniosków i zapytań, o którym mowa w ustępach powyżej.
- Zamawiający udzieli odpowiedzi Wykonawcy, który zadał pytanie oraz umieści treść odpowiedzi na stronie:
www.bip.miedzyborz.pl
- W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszego zapytania, a treścią udzielonych odpowiedzi, jako obowiązującą należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze oświadczenie Zamawiającego.
- Zamawiający może przed upływem terminu składnia ofert zmienić treść niniejszego zapytania oraz umieści treść na stronie
www.bip.miedzyborz.pl
7. Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania w każdym czasie i bez podania przyczyny unieważnienia niniejszego postępowania umieszczając informację o unieważnieniu na stronie www.bip.miedzyborz.pl
IX. Kryteria oceny oferty
- Oceny ofert będzie dokonywał Zamawiający. Zamawiający może żądać udzielania przez Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert oraz dokonać poprawek oczywistych pomyłek w treści oferty, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę.
- Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się wymaganiami minimalnymi oraz kryteriami oceny ofert.
- Kryterium oceny oferty jest najniższa cena. Najniższa cena = 100 %.
X. Opis sposobu obliczenia ceny oferty
- Cena ofertowa, czyli cena za jaką Wykonawca podejmie się zrealizowania zamówienia musi obejmować wszystkie koszty Wykonawcy związane z realizacją zamówienia łącznie z podatkiem VAT naliczonym zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
- Cena wyrażona w PLN zgodnie z formularzem ofertowym (załącznik nr 1 ) posłuży do porównania złożonych ofert celem wyboru najkorzystniejszej i powinna być liczona do dwóch miejsc po przecinku.
- Rozliczenia między zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w PLN.
- Cenę oferty (wartość brutto oferty) należy wyliczyć zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j Dz.U.2022.931 z późn. zm.).
- Zaoferowana cena (z podatkiem VAT) zgodnie z powyższymi ustępami jest ceną ryczałtową niezmienną do końca realizacji zadania i nie podlega waloryzacji za wyjątkiem ustawowej zmiany stawki podatku VAT.
- Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, którzy nie mają obowiązku naliczania i odprowadzania podatku od towarów i usług, dla zapewnienia uczciwej konkurencji i równego traktowania Wykonawców, uwzględniają w cenie oferty podatek, który ma obowiązek zapłacić Zamawiający.
- Jeżeli w postępowaniu złożona będzie oferta, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. W takim przypadku Wykonawca, składając ofertę, jest zobligowany poinformować zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadzić do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru / usługi, których dostawa / świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.
- Cena oferty jest ceną niezmienną i nie będzie podlegała negocjacjom.
XI. Informacja o walutach obcych
Zamawiający nie przewiduje rozliczeń z Wykonawcą w walucie obcej. Wszelkie rozliczenia związane z realizacją zamówienia publicznego będą realizowane w PLN.
XII. Termin składania ofert
Ofertę należy złożyć do dnia 29.07.2022 do godz. 11:00 w formie papierowej w zamkniętej kopercie, na adres Urząd Miasta i Gminy Międzybórz ul. Kolejowa 13, 56 – 513 Międzybórz lub adres: umig@miedzyborz.pl.
- Za datę złożenia oferty przyjmuje się datę jej wpływu na adres wskazany w zapytaniu
- Oferty złożone po wskazanym terminie nie będą rozpatrywane.
- Termin związania ofertą: 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
XIII. Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty najkorzystniejszej w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
- Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszym zapytaniu i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria oceny ofert.
- Niezwłocznie po wyłonieniu najkorzystniejszej oferty Zamawiający opublikuje
Wyniki na stronie internetowej www.bip.miedzyborz.pl oraz powiadomi wszystkich, którzy złożyli oferty, z uwzględnieniem ich nazwy, adresu oraz oferowanych kwot.
3. Zamawiający zawrze z wyłonionym Wykonawcą umowę, obejmującą całość przedmiotu postępowania zgodnie ze wzorem Załącznik Nr 4 do zapytania.
XIV. Określenie warunków zmian umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania udzielenie zamówienia publicznego, o ile przewiduje się możliwość zmiany takiej umowy.
1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty w zakresie i na warunkach określonych poniżej:
1) zmiany terminu wykonania umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, a związanych z koniecznością zmiany terminu zakończenia i odbioru robót budowlanych oraz ich rozliczenia, bądź wystąpienia okoliczności, których żadna ze stron nie mogła przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności;
2) zmiany zakresu umowy w przypadku zmiany albo wejścia w życie nowych przepisów lub norm, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego;
3) zmian nazwy, siedziby stron umowy, numerów kont bankowych oraz innych danych identyfikacyjnych;
4) zmiany ustalonego w niniejszej umowie wynagrodzenia Wykonawcy, w sytuacji ustawowej zmiany stawki podatku VAT, o kwotę wynikającą ze zmienionych stawek podatku VAT, obowiązujących w dacie powstania obowiązku podatkowego w czasie trwania umowy.
2. Zmiany przewidziane w umowie mogą być inicjowane przez Zamawiającego oraz przez Wykonawcę, z tym zastrzeżeniem, że żaden z powyższych zapisów nie obliguje Zamawiającego do wprowadzenia jakiejkolwiek zmiany, a jedynie wprowadza taką możliwość.
3. Strona wnioskująca o zmianę umowy przedkłada drugiej stronie propozycję zmian wraz z pisemnym uzasadnieniem konieczności ich wprowadzenia.
4. Zmiana umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
XV. Pozostałe informacje
- Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
- Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w niniejszym postępowaniu.
- Oferty niespełniające któregokolwiek z wymagań określonych w Zapytaniu Ofertowym, zostaną odrzucone, a Wykonawcy wykluczeni.
- Wykonawca zobowiązany jest do udostępniania organom kontrolującym realizację projektu, dokumentów i pomieszczeń związanych z realizacją zamówienia.
- Oferta musi być podpisana przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy.