Podmiot składający
Właściciele nieruchomości i współwłaściciele, użytkownicy wieczyści oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością
Wymagane dokumenty
Dla właścicieli budynków jednorodzinnych:
- deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi DOK
Dla właścicieli budynku wielolokalowego lub osób posiadających nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu:
- deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi DOK (wypełnia właściciel nieruchomości wielolokalowej lub osoba posiadająca nieruchomość w zarządzie lub użytkowaniu) wraz z załącznikiem ZOKM (wypełnia właściciel lokalu)
Miejsce złożenia dokumentów
Deklaracje właściciele nieruchomości są zobowiązani złożyć osobiście w urzędzie Miasta i Gminy w Międzyborzu, ul. Kolejowa 13, 56-513 Międzybórz, przesłać pocztą na wskazany adres urzędu lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej na adres umig@miedzyborz.pl
Deklaracje składać można za pomocą środków komunikacji elektronicznej przesyła za wykorzystaniem Elektronicznej Platformy Usług Administracji publicznej- „ePUAP” na adres: /MIEDZYBORZ/skrytka.
Deklaracje przesłane w formie elektronicznej winny być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pośrednictwem ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufania z „ePUAP”.
Termin złożenia deklaracji
- w terminie do 14 dni od dnia zamieszkania pierwszego mieszkańca na danej nieruchomości albo w lokalu w budynku wielolokalowym;
- w terminie do 10-tego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- w związku ze śmiercią mieszkańca w terminie do 6 miesięcy od dnia tego zdarzenia.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
Tryb odwoławczy
Brak trybu odwoławczego
Inne informacje
Obowiązek Informacyjny RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO) informujmy, że:
1) Administratorem Państwa danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy Międzybórz z siedzibą przy ul. Kolejowej 13, 56-513 Międzybórz, tel. 062 78 56 019, e-mail: umig@miedzyborz.pl.
2) Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji zadań publicznych zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) i art. 6 ust. 1 lit. e RODO (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi) z zakresu administracji samorządowej lub administracji rządowej nałożonych ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 888 ze zm.).
3) Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny na załatwienie sprawy będącej następstwem prowadzonego postępowania administracyjnego, udzielenia informacji na wniosek, rozpatrzenia wniosku lub skargi. Zgodnie z terminem określonym w instrukcji kancelaryjnej, tj. 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym postępowanie zostanie zakończone.
4) Państwa dane osobowe mogą być udostępniane zgodnie z odrębnymi przepisami służbom, organom administracji publicznej, prokuraturze oraz innym podmiotom, jeżeli wykażą w tym interes prawny w otrzymaniu danych.
5) Zebrane od Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do podmiotów administracji poza Unią Europejską lub Europejskim Obszarem Gospodarczym. Jednakże, sytuacja taka może się zdarzyć. Jeśli będziemy musieli przenieść Państwa dane osobowe do innych podmiotów poza UE/EOG, dopilnujemy, aby istniały specjalne zabezpieczenia w postaci klauzul modelowych i zapewnimy, że odpowiedni poziom ochrony danych jest stosowany w celu ochrony danych.
6) Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
7) Państwa dane osobowe mogą być udostępniane zgodnie z odrębnymi przepisami służbom, organom administracji publicznej, prokuraturze oraz innym podmiotom, jeżeli wykażą w tym interes prawny w otrzymaniu danych.
8) Posiadają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych, gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODO lub inne przepisy określające sposób przetwarzania i ochrony danych osobowych.
9) Obowiązek podania danych osobowych (w szczególności: imienia, nazwiska, adresu zamieszkania lub/i zameldowania) wynika z ustaw szczegółowych w zależności od rodzaju prowadzonego postępowania administracyjnego, rozpatrywanego wniosku lub skargi pod rygorem braku ich rozpatrzenia.
10) Możecie Państwo skontaktować się z naszym inspektorem ochrony danych, wysyłając wiadomość na adres e-mail m.simura-gmyrek@miedzyborz.pl, tel.: 062 78 56 018 lub wysyłając pismo na adres: Urząd Miasta i Gminy Międzybórz, ul. Kolejowa 13, 56-513 Międzybórz.