Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Miasta i Gminy w Międzyborzu Wydział Spraw Obywatelskich,
parter, pok. nr 1 telefon: 62 7856019 w 39; 62 7856018
e-mail: m.simura-gmyrek@miedzyborz.pl godziny przyjęć:
poniedziałek od 7.30 do 16.30 od wtorku do czwartku 7.30 do 15.30 w piątek od 7.30 do 14.30
Wymagane dokumenty:
• Wypełniony i podpisany wniosek o wydanie zaświadczenia (w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego poprzez platformę ePUAP);
• Dokument potwierdzający tożsamość (dowód osobisty lub dokument pobytu cudzoziemca);
• Dowód uiszczenia opłaty skarbowej - załącznik do wniosku.
Opłaty:
Opłata skarbowa w wysokości 17 zł.
Opłatę należy wpłacić na konto: GMINA MIĘDZYBÓRZ 32 9584 1050 2008 0800 0101 0049 wpisując w tytule: Opłata skarbowa z tytułu wydania zaświadczenia - ewidencja ludności.
Opłatę można uiścić również na miejscu płacąc kartą płatniczą.
Obowiązek wniesienia opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku (podania) o wydanie
zaświadczenia.
WAŻNE:
• W przypadku zaświadczenia o ilości osób zameldowanych pod wskazanym adresem razem z wnioskodawcą opłatę mnoży się przez ilość osób.
• W przypadku złożenia wniosku przez pełnomocnika obowiązuje opłata skarbowa w kwocie 17 zł. Opłata nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego osobie najbliższej: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, rodzeństwu lub dziadkom.
• Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz.1923) w art. 2 przewiduje przypadki, kiedy z tytułu wydania zaświadczenia nie pobiera się opłaty skarbowej. Przykładowo nie podlega opłacie skarbowej wydanie zaświadczenia w sprawach alimentacji, przysposobienia czy kurateli, ubezpieczenia społecznego czy zdrowotnego, zatrudnienia, szkolnictwa czy nauki. Opłaty nie pobiera się również m. in. od osób, które wnioskując o wydanie zaświadczenia przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa.
Czas załatwienia sprawy:
Niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia poprawnie wypełnionego wniosku wraz z dowodem wpłaty opłaty skarbowej.
Dodatkowe informacje:
- Zaświadczenie odbiera się osobiście – na miejscu lub listownie za potwierdzeniem odbioru, jeżeli zostało to uwzględnione w momencie składania wniosku bądź za pomocą platformy e-PUAP).
Możliwe jest też również wydanie postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia.
W przypadku postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia przysługuje możliwość złożenia zażalenia do Wojewody Dolnośląskiego za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Międzybórz w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia.
- Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały - organ dokonujący zameldowania na pobyt stały wydaje z urzędu po dokonaniu tej czynności. Zaświadczenie to nie podlega opłacie skarbowej. Kolejne wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały (bez zmiany adresu miejsca zameldowania) podlega opłacie skarbowej na zasadach ogólnych.
- Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy - organ dokonujący zameldowania na pobyt czasowy wydaje takie zaświadczenie na wniosek osoby meldowanej. Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy jako wydawane na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
- Inne zaświadczenia (np. o wymeldowaniu) - wydawane są na podstawie KPA. Wydanie zaświadczenia następuje wtedy na wniosek i podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności (t. j. Dz. U. z 2021 poz. 510 ze zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735 ze zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1923)
Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (9UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO) oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych), informujemy, że:
1. Administratorem Pani/a danych osobowych jest:
Burmistrz Miasta i Gminy Międzybórz z siedzibą w Międzyborzu przy ul. Kolejowej 13, 56-513 Międzybórz
2. Pani/a dane osobowe przetwarzane będą na podstawie:
- art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) w związku z realizacją zadań wynikających z przepisów ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2019 r. poz. 1397 ze zm.)
3. Posiada Pan/i prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania - za pośrednictwem administratora
danych osobowych,
4. Dane nie będą przekazywane poza teren UE,
5. Pani/a dane osobowe przechowywane będą przez okres funkcjonowania Systemu Rejestrów Państwowych oraz rejestru mieszkańców,
6. Ma Pan/i prawo wniesienia skargi do – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pan/i, iż przetwarzanie danych osobowych dotyczących Pani/a narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO),
7. Podanie przez Panią/a danych osobowych jest warunkiem rozpatrzenia wniosku.
Konsekwencją nie podania danych osobowych będzie pozostawienie podania bez rozpoznania,
8. Przy realizacji wniosku Pani/a dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.