Burmistrz Miasta i Gminy Międzybórz
Ogłasza otwarty konkurs ofert na wsparcie realizację zadań publicznych w Gminie Międzybórz z zakresu upowszechniania kultury fizycznej i sportu w 2022 roku
z dnia 21 stycznia 2022 roku.
I. Rodzaj i wysokość środków publicznych przeznaczonych na zadania w formie wsparcia:
1) Działalność szkoleniową w piłce nożnej oraz umożliwienie mieszkańcom udziału w zawodach i rozgrywkach odpowiedniego szczebla;
Na realizację zadania przeznacza się dotację w kwocie do 60.000 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych).
2). Działalność szkoleniową w tenisie stołowym oraz umożliwienie mieszkańcom udziału w zawodach i rozgrywkach odpowiedniego szczebla;
Na realizację zadania przeznacza się dotację w kwocie do 15.000 zł ( słownie: piętnaście tysięcy złotych).
3) Działalność szkoleniową w piłce nożnej dzieci do 11 roku życia oraz umożliwianie mieszkańcom udziału w zawodach i rozgrywkach odpowiedniego szczebla.
Na realizację zadania przeznacza się dotację w kwocie do 10.000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych).
4) Organizację treningów, zawodów i imprez lekkoatletycznych oraz z zakresu gier zespołowych, z wyjątkiem piłki nożnej;
Na realizację zadania przeznacza się dotację w kwocie do 5.000 zł (słownie: dziewięć tysięcy złotych).
3) Działalność szkoleniową w pływaniu oraz umożliwienie mieszkańcom udziału w zawodach;
Na realizację zadania przeznacza się dotację w kwocie do 12.000 zł (słownie: dwanaście tysięcy złotych).
5) Działalność szkoleniową dzieci i młodzieży w zakresie piłki nożnej;
Na realizację zadania przeznacza się dotację w kwocie do 7.500 zł (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych).
Celem zadań jest:
- zwiększenie aktywności fizycznej oraz umiejętności sportowych mieszkańców Gminy Międzybórz poprzez prowadzenie działalności szkoleniowej oraz udział w rozgrywkach i zawodach.
- prowadzenie zajęć sportowych skierowanych do różnych grup wiekowych i społecznych.
- popularyzacja oraz wzbogacenie oferty sportowej w Gminie Międzybórz skierowanej dla dzieci i młodzieży.
Oczekiwanym rezultatem realizacji zadań zleconych jest liczba uczestników realizacji zadania.
W roku 2021 Gmina Międzybórz zrealizowała zadania publiczne tego samego rodzaju i przyznała organizacjom dotacje w wysokości: 102.000,00 złotych.
W roku 2022 w budżecie na realizację zadań publicznych zaplanowano kwotę 130 000,00 złotych.
Zasady przyznawania dotacji
1.O dotację mogą ubiegać się organizacje pozarządowe, podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które prowadzą działalność statutową w dziedzinie objętej konkursem i zamierzają realizować zadanie na rzecz mieszkańców Gminy Międzybórz.
2. Realizacja zadania nastąpi w trybie wsparcia co oznacza, że oferent musi wnieść do realizacji zadania wkład własny. Udział wkładu własnego w realizację zadania nie może być mniejszy niż 2% całkowitych kosztów zadania.
3. Wkład własny rzeczowy nie jest wymagany, jego wycena nie będzie brana pod uwagę.
3.1 Wkład własny w formie pracy wolontariusza musi zostać udokumentowany na podstawie stosownego porozumienia zawartego z wolontariuszem z podaniem zakresu, liczby godzin oraz jego wycenę.
3.2. W przypadku wykorzystywania przez osoby zatrudnione przy realizacji zadania prywatnych samochodów niezbędne jest podpisanie z nimi umowy użyczenia przedmiotu do celów służbowych.
4. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
5. Wysokość przyznanej dotacji może być niższa, niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku wnioskodawca może przyjąć zmniejszenie kosztorysu zadania lub wycofać swoją ofertę.
6. W ramach zadań określonych w konkursie dopuszcza się możliwość dokonania wyboru więcej niż jednej oferty.
7. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania regulować będzie umowa zawarta pomiędzy Oferentem a Gminą Międzybórz.
8. Do oferty konkursowej należy dołączyć:
8.1. aktualny odpis z rejestru lub odpowiednio wyciąg z ewidencji lub inne dokumenty potwierdzające status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących;
8.2. statut organizacji oraz każdą jego aktualizację – w przypadku złożenia kserokopii statutu, dokument powinien być potwierdzony za zgodność odpisu z oryginałem przez osoby uprawnione;
8.3. oświadczenie dotyczące numeru rachunku bankowego oraz pesel osób uprawnionych do podpisu umowy na realizację zadania zgłoszonego w ofercie,
8.4. oświadczenie o zapoznaniu się z treścią ogłoszenia,
8.5. umowę partnerską lub oświadczenie partnera, jeżeli takowe występują.
9. Załączniki muszą być ważne i aktualne tj. podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania podmiotu zgodnie ze statutem. Dokumenty dołączone do oferty należy złożyć w formie oryginału lub kopii opatrzonej klauzulą „stwierdzam zgodność z oryginałem” wraz z datą na każdej stronie dokumentu oraz podpisem osoby uprawnionej do składania oświadczeń woli w imieniu organizacji.
W przypadku gdy osoby uprawnione nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis powinien zawierać pełne imię i nazwisko oraz funkcję pełnioną w organizacji.
Formularz oferty i sprawozdania dostępne są na stronie bip.miedzyborz.pl, www.miedzyborz.pl lub w pok. nr 21 (I piętro) Urzędu Miasta i Gminy Międzybórz.
Termin i warunki realizacji zadania
1. Termin realizacji zadania: od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2022 roku.
2. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty wykonania zdania publicznego zgodnej ze wzorem określonym Rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. ( Dz. U. z 2018 r. poz. 2057 ).
3. Formularz oferty należy wypełnić w sposób przejrzysty i czytelny. Oferty niekompletne, nieczytelne i nieprawidłowo wypełnione albo złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
4. Oferent powinien dysponować kadrą i zapleczem odpowiednim do realizacji zadania.
5. Oferent przyjmując wsparcie zadania do realizacji, zobowiązuje się do jego wykonania w trybie i na zasadach określonych w zawartej umowie.
6. Dotacja może być przeznaczona wyłącznie na pokrycie kosztów bezpośrednio związanych z realizacją zadania. Dotacja nie może być przeznaczona na finansowanie innej działalności statutowej podmiotu, na prowadzenie działalności gospodarczej.
7. W ramach dotacji pokryte mogą być tylko koszty kwalifikowane.
7.1. Koszty zostaną uznane za kwalifikowane tylko wtedy gdy:
- są bezpośrednio związane z realizowanym zadaniem, a także niezbędne do jego realizacji,
- są uwzględnione w budżecie zadania, w pozycji w ramach której są rozliczane,
- zostały poniesione w trakcie realizacji zadania,
- są poparte właściwymi dowodami księgowymi oraz są prawidłowo odzwierciedlone w ewidencji księgowej.
8. Z dotacji nie mogą być finansowane w szczególności wydatki:
- zapłaty kar, mandatów i innych opłat sankcyjnych nałożonych na oferenta,
- zobowiązań oferenta z zaciągniętej pożyczki, kredytu,
- odsetki za zwłokę w zapłacie należności i zobowiązań oferenta,
- koszty poniesione przed dniem podpisania umowy i po jej zakończeniu,
9. W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane przesunięcia w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami. Zmiany powyżej 20 % wymagają uprzedniej, pisemnej zgody Gminy. Pisemnej zgody wymaga również utworzenie nowej pozycji kosztowej w ramach kwoty dotacji. Oferent zobligowany jest przedstawić zaktualizowaną kalkulacje kosztów oferty po uzyskaniu zgody na wprowadzenie zmian. Zmiany powyższe wymagają aneksu do umowy.
10. Oferenci zobowiązani są do wskazania w ofercie zakładanych rezultatów zadania publicznego, planowanego poziomu ich osiągnięcia oraz sposobu monitorowania tych rezultatów ( cz. III pkt. 6 oferty – „ Dodatkowe informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania publicznego”. Rezultaty uznaje się za osiągnięte przy ich realizacji na poziomie 80% założonych wskaźników opisanych w zadaniu.
10.1.Rezultaty muszą być policzalne i możliwe do sprawdzenia, a ich osiągnięcie udokumentowane w sprawozdaniu z realizacji zadania.
12. Oferent jest zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej dokumentacji finansowo – księgowej i ewidencji księgowej środków finansowych otrzymanych na realizację zadania zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości ( t.j. Dz. U. 2021 poz. 217 z późn. zm. ), w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych.
13. Zleceniobiorca, który uzyskał dotację, po zakończeniu realizacji zadania zobowiązany jest do złożenia sprawozdania merytorycznego i finansowego z wykonania zadania w terminie 30 dni od zakończenia zadania na formularzu zgodnym z Rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. ( Dz. U. z 2018 r. poz. 2057 ).
14.W związku z przepisami ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020r. poz. 1062), każda oferta zgłaszana do konkursu winna uwzględniać realizację działań na rzecz równego dostępu do działalności prowadzonej przez organizację pozarządową dla osób ze szczególnymi potrzebami zgodnie z art. 6:
Art. 6. Minimalne wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami obejmują:
1). w zakresie dostępności architektonicznej:
a. zapewnienie wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych budynków, w których realizowane jest zadanie publiczne,
b. instalacji urządzeń lub zastosowania środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w budynku, które umożliwiają dostęp do pomieszczeń, w których realizowane jest zadanie publiczne z wyłączeniem pomieszczeń technicznych,
c. zapewnienie informacji o rozkładzie pomieszczeń w budynku w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy,
d. wstępu do budynku, gdzie realizowane jest zadanie publiczne, osobie korzystającej z psa asystującego,
e. osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub uratowania w inny sposób z miejsca gdzie realizowane jest zadanie publiczne.
2). w zakresie dostępności cyfrowej:
a. strona internetowa lub aplikacja mobilna wykorzystywana do realizacji lub promocji zadania powinna być dostępna cyfrowa poprzez zapewnienie jej funkcjonalności, postrzegalności i zrozumiałości poprzez spełnianie wymagań określonych w załączniku do ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych.
b. treści cyfrowe opracowywane w ramach zadania i publikowane jak np. dokumenty rekrutacyjne, publikacje, filmy muszą być dostępne cyfrowo.
3). w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej:
a. obsługi, w ramach zadania publicznego, z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, o których mowa w ustawie o języku migowym i innych środkach komunikowania się, lub poprzez wykorzystanie zdalnego dostępu online do usługi tłumacza przez strony internetowe i aplikacje,
b. instalacji urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących w ramach zadania publicznego, np. pętla indukcyjna, system FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia;
c. na stronie internetowej podmiotu informacji o realizowanym zadaniu publicznym w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo, nagrania treści w polskim języku migowym, informacji w tekście łatwym do czytania i zrozumienia,
d. zapewnienie na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, w ramach realizowanego zadania publicznego, komunikacji w sposób preferowany przez osobę ze szczególnymi potrzebami.
4). W indywidualnym przypadku, jeżeli podmiot publiczny nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie o którym mowa w art. 6 pkt.1 i 3, podmiot ten jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny.
5). Informację nt. obszarów dostępności jakie wynikają z charakteru zadania powinny zostać wskazane w części III.3 oferty ( syntetyczny opis zadania ). W każdym przypadku konieczne jest wskazanie planowanych rozwiązań mających na celu zapewnienie dostępności poszczególnych działań.
15. 1.Biorąc pod uwagę ryzyka i zagrożenia dotyczące sytuacji epidemicznej związanej z rozprzestrzenianiem się choroby COVID-19 oraz wynikającymi z tego faktu ograniczeniami, realizacja działań opisanych w ramach projektu zgłaszanego do konkursu musi uwzględniać spełnianie wszelkich aktualnych wymagań związanych z bieżącą sytuacją epidemiczną, zgodnie z obowiązującymi i systematycznie aktualizowanymi przepisami o ograniczeniach, nakazach i zakazach określonych w związku z wystąpieniem stanu epidemii w Polsce.
2. Oferent jest zobowiązany do przedstawienia w części III.3 ofert (syntetyczny opis zadania ) co najmniej jednego alternatywnego rozwiązania związanego z przeprowadzeniem wszystkich planowanych działań mając na uwadze ograniczenia związane z zagrożeniami COVID – 19.
Termin i miejsce składania ofert:
1. Kompletne oferty należy składać w Sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy w Międzyborzu, ul. Kolejowa 13, pokój nr 9 – I piętro do 11 lutego 2022 r. do godz. 14.00.
2. W przypadku przesłania oferty wraz z dokumentami pocztą decyduje data jej wpływu do Urzędu.
3. Oferty wraz z załącznikami winny być złożone w zamkniętej kopercie. Koperty należy opisać następująco: „ Otwarty konkurs ofert na 2022 rok – z podaniem nazwy zadania”.
4. Oferent w przypadku złożenia więcej niż jednej oferty może dołączyć jeden komplet załączników.
5. Decyzję o wyborze ofert i udzieleniu wysokości dotacji podejmuje Burmistrz Miasta i Gminy Międzybórz po zapoznaniu się z opinią Komisji Konkursowej.
Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz terminie dokonania wyboru ofert:
1. Do oceny ofert Burmistrz Miasta i gminy Międzybórz w drodze zarządzenia powoła komisję konkursową oraz regulamin jej pracy.
2. Komisja ocenia możliwość realizacji zadania publicznego przez ubiegającą się organizację pod względem formalnym i merytorycznym.
3.Przy rozpatrywaniu ofert na etapie oceny formalnej sprawdzana jest:
3.1. terminowość złożenia oferty,
3.2. zgodność oferty z założeniami konkursu,
3.3. kompletność dokumentacji
3.4. prowadzenie działalności statutowej w dziedzinie objętej konkursem.
4. Komisja odrzuca oferty, które nie zawierają danych określonych w konkursie i wzywa do uzupełnienia w terminie nie przekraczającym 3 dni od dnia otrzymania informacji.
5. Przy ocenie merytorycznej ofert Komisja Konkursowa przyznaje punktację następujących kryteriach:
5.1. Ocena możliwości realizacji zadania (0 - 4 pkt),
5.2. Ocena kalkulacji kosztów realizowanego zadania, w tym udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł (0 - 3 pkt),
5.3. Ocena proponowanej jakości wykonania zadania i kwalifikacje osób uczestniczących w realizacji zadania (0 - 6 pkt),
5.4. ocena planowanych przez organizację udziału środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizacje zadania ( 0 – 4 ),
5.5. Ocena wkładu własnego oferenta, w tym świadczeń wolontariuszy i praca społeczna członków w całkowitym koszcie zadania (0 - 3 pkt).
5.6. Ocena rzetelności i terminowości oraz sposobu rozliczania środków na realizację zadań publicznych w latach poprzednich (0 - 4 pkt).
Liczba punktów ogółem: 0 - 24 pkt od każdego członka Komisji Konkursowej.
6. Komisja dokona oceny ofert w terminie do 7 dni roboczych od daty końcowej składania ofert konkursowych.
7. Komisja Konkursowa przedstawi Burmistrzowi Miasta i Gminy Międzybórz propozycje ofert do zatwierdzenia.
Postanowienia Końcowe
1.Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na stronie www.bip.miedzyborz.pl , www.miedzyborz.pl w zakładce Organizacje pozarządowe oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta i Gminy Międzybórz.
2. Dodatkowych informacji udziela– Inspektor ds. Społecznych i Promocji Gminy Urzędu Miasta i Gminy w Międzyborzu, pok. nr 21 – I piętro, tel. 62 606 6149.
Burmistrz Miasta i Gminy
Międzybórz
/-/ Jarosław Głowacki