Burmistrz Miasta i Gminy Międzybórz
Ogłasza otwarty konkurs ofert na wsparcie realizację zadań publicznych w Gminie Międzybórz z zakresu upowszechniania kultury fizycznej i sportu w 2023 roku
z dnia 19 stycznia 2023 roku.
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( t.j. Dz. U. z 2022 r., poz.559 z późn. zm.), art. 11 ust.1 pkt. 1 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( t.j. Dz. U. z 2022 r. poz.1327 z późn. zm. ) oraz Uchwały Rady Miejskiej w Międzyborzu Nr XLIX/311/2022 z dnia 23 listopada 2022 r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Międzybórz z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2023.
I. Rodzaj i wysokość środków publicznych przeznaczonych na zadania w formie wsparcia
1. Działalność szkoleniową w piłce nożnej oraz umożliwienie mieszkańcom udziału w zawodach i rozgrywkach odpowiedniego szczebla;
Na realizację zadania przeznacza się dotację w kwocie do 60.000 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych).
2. Działalność szkoleniową w piłce nożnej dzieci do 11 roku życia;
Na realizację zadania przeznacza się dotację w kwocie do 10.000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych).
3. Organizację treningów, zawodów i imprez lekkoatletycznych oraz z zakresu gier zespołowych z wyjątkiem piłki nożnej;
Na realizację zadania przeznacza się dotację w kwocie do 5.000 zł (słownie: dziewięć tysięcy złotych).
4. Działalność szkoleniową w pływaniu dzieci i młodzieży.
Na realizację zadania przeznacza się dotację w kwocie do 12.000 zł (słownie: dwanaście tysięcy złotych).
5. Działalność szkoleniową dzieci i młodzieży w zakresie piłki nożnej;
Na realizację zadania przeznacza się dotację w kwocie do 7.500 zł (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych).
W roku 2022 Gmina Międzybórz zrealizowała zadania publiczne tego samego rodzaju i przyznała organizacjom dotacje w wysokości: 101.500,00 złotych.
W roku 2023 w budżecie na realizację zadań publicznych zaplanowano kwotę 115 000,00 złotych.
II. Cel zadań i oczekiwane rezultaty:
1. Cel zadań:
- zwiększenie aktywności fizycznej oraz umiejętności sportowych mieszkańców Gminy Międzybórz poprzez prowadzenie działalności szkoleniowej oraz udział w rozgrywkach i zawodach.
- prowadzenie zajęć sportowych skierowanych do różnych grup wiekowych i społecznych.
2. Oczekiwane rezultaty:
- liczba uczestników realizacji zadania;
- liczba przeprowadzonych zajęć.
2.1. Rezultaty muszą być policzalne i możliwe do sprawdzenia, a ich osiągnięcie udokumentowane w sprawozdaniu z realizacji zadania.
2.2. Rezultaty uznaje się za osiągnięte przy ich realizacji na poziomie min. 80% założonych wskaźników opisanych w zadaniu.
III. Zasady przyznawania dotacji
1.O dotację mogą ubiegać się organizacje pozarządowe, podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które prowadzą działalność statutową w dziedzinie objętej konkursem i zamierzają realizować zadanie na rzecz mieszkańców Gminy Międzybórz.
2. Realizacja zadania nastąpi w trybie wsparcia co oznacza, że oferent musi wnieść do realizacji zadania wkład własny. Udział wkładu własnego w realizację zadania nie może być mniejszy niż 2% całkowitych kosztów zadania.
3. Wkład własny rzeczowy nie jest wymagany, jego wycena nie będzie brana pod uwagę.
3.1 Wkład własny w formie pracy wolontariusza musi zostać udokumentowany na podstawie stosownego porozumienia zawartego z wolontariuszem z podaniem zakresu, liczby godzin oraz jego wycenę.
3.2. W przypadku wykorzystywania przez osoby zatrudnione przy realizacji zadania prywatnych samochodów niezbędne jest podpisanie z nimi umowy użyczenia przedmiotu do celów służbowych
4. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
5. Wysokość przyznanej dotacji może być niższa, niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku wnioskodawca może przyjąć zmniejszenie kosztorysu zadania lub wycofać swoją ofertę.
6. W ramach zadań określonych w konkursie dopuszcza się możliwość dokonania wyboru więcej niż jednej oferty.
7. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania regulować będzie umowa zawarta pomiędzy Oferentem a Gminą Międzybórz.
8. Do oferty konkursowej należy dołączyć:
8.1.aktualny odpis z rejestru lub odpowiednio wyciąg z ewidencji lub inne dokumenty potwierdzające status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących;
8.2.statut organizacji oraz każdą jego aktualizację – w przypadku złożenia kserokopii statutu, dokument powinien być potwierdzony za zgodność odpisu z oryginałem przez osoby uprawnione;
8.3.oświadczenie dotyczące numeru rachunku bankowego oraz pesel osób uprawnionych do podpisu umowy na realizację zadania zgłoszonego w ofercie,
8.4.umowę partnerską lub oświadczenie partnera, jeżeli takowe występują.
9. Załączniki muszą być ważne i aktualne tj. podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania podmiotu zgodnie ze statutem. Dokumenty dołączone do oferty należy złożyć w formie oryginału lub kopii opatrzonej klauzulą „stwierdzam zgodność z oryginałem” wraz z datą na każdej stronie dokumentu oraz podpisem osoby uprawnionej do składania oświadczeń woli w imieniu organizacji.
W przypadku gdy osoby uprawnione nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis powinien zawierać pełne imię i nazwisko oraz funkcję pełnioną w organizacji.
Formularz oferty i sprawozdania dostępne są na stronie bip.miedzyborz.pl, www.miedzyborz.pl lub w pok. nr 21 (I piętro) Urzędu Miasta i Gminy Międzybórz.
IV. Termin i warunki realizacji zadania
1. Termin realizacji zadania: od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2023 roku.
2. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty wykonania zdania publicznego zgodnej ze wzorem określonym Rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. ( Dz. U. z 2018 r. poz. 2057 ).
3. Formularz oferty należy wypełnić w sposób przejrzysty i czytelny. Oferty niekompletne, nieczytelne i nieprawidłowo wypełnione albo złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
4. Oferent powinien dysponować kadrą i zapleczem odpowiednim do realizacji zadania.
5. Oferent przyjmując wsparcie zadania do realizacji, zobowiązuje się do jego wykonania w trybie i na zasadach określonych w zawartej umowie.
6. Dotacja może być przeznaczona wyłącznie na pokrycie kosztów bezpośrednio związanych z realizacją zadania. Dotacja nie może być przeznaczona na finansowanie innej działalności statutowej podmiotu, na prowadzenie działalności gospodarczej.
7. W ramach dotacji pokryte mogą być tylko koszty kwalifikowane.
7.1. Koszty zostaną uznane za kwalifikowane tylko wtedy gdy:
- są bezpośrednio związane z realizowanym zadaniem, a także niezbędne do jego realizacji,
- są uwzględnione w budżecie zadania, w pozycji w ramach której są rozliczane,
- zostały poniesione w trakcie realizacji zadania,
- są poparte właściwymi dowodami księgowymi oraz są prawidłowo odzwierciedlone w ewidencji księgowej.
8. Z dotacji nie mogą być finansowane w szczególności wydatki:
- zapłaty kar, mandatów i innych opłat sankcyjnych nałożonych na oferenta,
- zobowiązań oferenta z zaciągniętej pożyczki, kredytu,
- odsetki za zwłokę w zapłacie należności i zobowiązań oferenta,
- koszty poniesione przed dniem podpisania umowy i po jej zakończeniu,
9.W trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane przesunięcia w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami. Zmiany powyżej 30 % wymagają uprzedniej, pisemnej zgody Gminy. Pisemnej zgody wymaga również utworzenie nowej pozycji kosztowej w ramach kwoty dotacji. Oferent zobligowany jest przedstawić zaktualizowaną kalkulacje kosztów oferty po uzyskaniu zgody na wprowadzenie zmian. Zmiany powyższe wymagają aneksu do umowy.
10. Oferent jest zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej dokumentacji finansowo – księgowej i ewidencji księgowej środków finansowych otrzymanych na realizację zadania zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości ( t.j. Dz. U. 2023 poz. 120 z późn. zm. ), w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych.
11.W związku z przepisami ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020r. poz. 1062), obowiązkiem każdej organizacji realizującej zadanie publiczne jest zapewnienie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami zgodnie z art. 6 ustawy. Dotyczy to również stron internetowych i aplikacji jakie będą wykorzystywane do realizacji zadania, które spełniają wymagania określone w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. W indywidualnym przypadku jeżeli organizacja lub podmiot nie jest w stanie, a w szczególności ze względów technicznych lub prawnych zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 ustawy o dostępności, podmiot ten jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny.
12. Oferent zobowiązany jest do opisania w części III.3 oferty sposobu zapewnienia dostępności przy realizacji zadania publicznego.
V. Termin i miejsce składania ofert:
1. Kompletne oferty należy składać w Sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy w Międzyborzu, ul. Kolejowa 13, pokój nr 9 – I piętro do 9 lutego 2023 r. do godz. 15.00.
2. W przypadku przesłania oferty wraz z dokumentami pocztą decyduje data jej wpływu do Urzędu.
3. Oferty wraz z załącznikami winny być złożone w zamkniętej kopercie. Koperty należy opisać następująco: „ Otwarty konkurs ofert na 2023 rok – z podaniem nazwy zadania”.
4. Oferent w przypadku złożenia więcej niż jednej oferty może dołączyć jeden komplet załączników.
5. Decyzję o wyborze ofert i udzieleniu wysokości dotacji podejmuje Burmistrz Miasta i Gminy Międzybórz po zapoznaniu się z opinią Komisji Konkursowej.
VI. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz terminie dokonania wyboru ofert:
1. Do oceny ofert Burmistrz Miasta i gminy Międzybórz w drodze zarządzenia powoła komisję konkursową oraz regulamin jej pracy.
2. Komisja ocenia możliwość realizacji zadania publicznego przez ubiegającą się organizację pod względem formalnym i merytorycznym.
3.Przy rozpatrywaniu ofert na etapie oceny formalnej sprawdzana jest:
3.1. termin złożenia oferty,
3.2. zgodność oferty z założeniami konkursu,
3.3. kompletność dokumentacji,
3.4. prawidłowe podpisy,
3.5. prowadzenie działalności statutowej w dziedzinie objętej konkursem.
4. Komisja odrzuca oferty, które nie zawierają danych określonych w konkursie i wzywa do uzupełnienia w terminie nie przekraczającym 3 dni od dnia otrzymania informacji.
5. Przy ocenie merytorycznej ofert Komisja Konkursowa przyznaje punktację następujących kryteriach:
5.1. możliwość realizacji zadania (0 - 4 pkt),
5.2. kalkulacja kosztów realizacji zadania publicznego, w tym udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł (0 - 3 pkt),
5.3. jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób uczestniczących w realizacji zadania (0 - 6 pkt),
5.4. udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizacje zadania ( 0 – 4 ),
5.5. wkład własny oferenta, w tym świadczeń wolontariuszy i praca społeczna członków w całkowitym koszcie zadania (0 - 3 pkt).
5.6. rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczania środków na realizację zadań publicznych w latach poprzednich (0 - 4 pkt).
Liczba punktów ogółem: 0 - 24 pkt od każdego członka Komisji Konkursowej.
6. Komisja dokona oceny ofert w terminie do 7 dni roboczych od daty końcowej składania ofert konkursowych.
7. Komisja Konkursowa przedstawi Burmistrzowi Miasta i Gminy Międzybórz propozycje ofert do zatwierdzenia.
VII. Postanowienia Końcowe
1.Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na stronie www.bip.miedzyborz.pl , www.miedzyborz.pl w zakładce Organizacje pozarządowe oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta i Gminy Międzybórz.
2. Dodatkowe informacje można uzyskać w Urzędzie Miasta i Gminy w Międzyborzu, pok. nr 21 – I piętro, tel. 62 606 6149.
Burmistrz Miasta i Gminy Międzybórz
/-/ Jarosław Głowacki