ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY BĄDŹ CZASOWY
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Miasta i Gminy w Międzyborzu
Wydział Spraw Obywatelskich, parter, pok. nr 1
telefon: 62 7856019 w 39; 62 7856018
e-mail: m.simura-gmyrek@miedzyborz.pl
godziny przyjęć:
poniedziałek od 7.30 do 16.30
od wtorku do czwartku 7.30 do 15.30
w piątek od 7.30 do 14.30
Wymagane dokumenty:
- Wypełniony i podpisany formularz druku „Zgłoszenie pobytu stałego” lub „Zgłoszenie pobytu czasowego”,
- Dokument tożsamości (dowód osobisty lub dokument pobytu cudzoziemca),
- Dokument potwierdzający posiadanie tytułu prawnego do lokalu mieszkalnego czy budynku (do wglądu),
- Pisemne pełnomocnictwo - w przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika oraz dowód osobisty pełnomocnika lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości pełnomocnika.
Opłaty:
Opłata skarbowa 17 zł - w przypadku pełnomocnictwa. Opłata nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego osobie najbliższej: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, rodzeństwu czy dziadkom.
Czas załatwienia sprawy:
Z chwilą przedłożenia wniosku.
Dodatkowe informacje:
- Zmiana adresu zameldowania na pobyt stały nie powoduje obowiązku wymiany dowodu osobistego.
- Przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy ponad 3 miesiące właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu jest obowiązany potwierdzić czytelnym podpisem na druku meldunkowym fakt pobytu osoby zgłaszającej pobyt stały lub czasowy ponad 3 miesiące. Należy też przedłożyć do wglądu dokument potwierdzający posiadanie tytułu prawnego do lokalu mieszkalnego czy budynku mieszkalnego.
- Dopuszczalne jest dokonanie zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika.
- W przypadku zameldowania na pobyt stały - wydawane jest z urzędu bezpłatne zaświadczenie.
- W przypadku zameldowania na pobyt czasowy - zaświadczenie wydawane jest na wniosek (opłata skarbowa w wysokości 17 zł).
- Zameldowanie na pobyt stały powoduje wymeldowanie z dotychczasowego pobytu stałego.
Zameldowanie cudzoziemców:
I. Pobyt stały
- dokumenty wymagane każdorazowo przy dokonywaniu zameldowania,
- dodatkowo:
II. Pobyt czasowy ponad 3 miesiące:
- dokumenty wymagane każdorazowo przy dokonywaniu zameldowania,
- dokument potwierdzający prawo stałego pobytu lub zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu – dotyczy obywateli Unii Europejskiej, państw członkowskich EFTA i Szwajcarii,
- karta pobytu, wiza, zezwolenie na zamieszkanie na czas oznaczony, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, decyzja o nadaniu statusu uchodźcy, udzieleniu ochrony uzupełniającej lub zgodzie na pobyt tolerowany – dotyczy pozostałych państw,
III. Pobyt czasowy do 3 miesięcy:
- dokumenty wymagane każdorazowo przy dokonywaniu zameldowania.
Ważne:
Zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące należy dokonać najpóźniej w terminie 30 dniu licząc od daty przybycia do tego miejsca (dotyczy obywateli polskich, państw członkowskich Unii Europejskiej, EFTA lub Szwajcarii).
Cudzoziemcy będący obywatelami innych państw są zobowiązani zameldować się najpóźniej w 4 dniu licząc od daty przybycia do tego miejsca. Zwalnia się z obowiązku zameldowania cudzoziemców, których pobyt nie przekracza 14 dni.
ZGŁOSZENIE WYMELDOWANIA Z MIEJSCA POBYTU STAŁEGO BĄDŹ CZASOWEGO
Wymagane dokumenty:
- Wypełniony i podpisany formularz druku „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego” lub „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego”,
- Dokument tożsamości (dowód osobisty lub dokument pobytu cudzoziemca),
- Pisemne pełnomocnictwo udzielone na podstawie art. 33 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego - w przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika oraz dowód osobisty pełnomocnika lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości pełnomocnika.
Opłaty:
Opłata skarbowa 17 zł - w przypadku pełnomocnictwa. Opłata nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego osobie najbliższej: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, rodzeństwu lub dziadkom.
Czas załatwienia sprawy:
Z chwilą złożenia wniosku Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018r.w sprawie trybu rejestracji danych w rejestrze PESEL oraz w rejestrach mieszkańców
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018r.w sprawie trybu rejestracji danych w rejestrze PESEL oraz w rejestrach mieszkańców
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego
Dodatkowe informacje:
- Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące przed jego upływem wymaga osobistego stawiennictwa w Urzędzie.
- Możliwe jest dokonanie zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika.
- Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać równocześnie z zameldowaniem w nowym miejscu pobytu.
- Wymeldowania z pobytu stałego lub pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać w formie dokumentu elektronicznego przy użyciu podpisu elektronicznego lub profilu ePUAP.
- Zgłoszenia wymeldowania dokonuje się najpóźniej w dniu opuszczenia miejsca pobytu.
POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE W SPRAWIE O WYMELDOWANIE Z MIEJSCA POBYTU STAŁEGO BĄDŹ CZASOWEGO
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wymeldowanie z miejsca pobytu stałego lub czasowego – na każdą pełnoletnią osobę składa się odrębny wniosek, dzieci niepełnoletnie należy wpisać na wniosek osoby sprawującej nad nimi faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu,
- Potwierdzenie dokonania opłaty w wysokości 10 zł od wniosku,
- Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu mieszkalnego czy budynku, z którego ma nastąpić wymeldowanie.
Opłaty:
Opłata w wysokości 10 zł.
Opłaty należy uiścić na konto: RACHUNEK GMINY MIĘDZYBÓRZ 32 9584 1050 2008 0800 0101 0049
Opłatę można uiścić również na miejscu płacąc kartą płatniczą.
Czas załatwienia sprawy:
Decyzja administracyjna - w terminie 30 dni, w przypadku skomplikowanego postępowania termin może ulec przedłużeniu.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji - Wojewoda Dolnośląski we Wrocławiu, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję – Burmistrza Miasta i Gminy Międzyborza.
Ważne:
W przypadku braku kompletu dokumentów wnioskodawca może zostać wezwany do ich uzupełnienia. W przypadku ich nieusunięcie podanie zostanie pozostawione bez rozpoznania.
ZGŁOSZENIE WYJAZDU ZA GRANICĘ NA OKRES DŁUŻSZY NIŻ 6 MIESIĘCY ORAZ ZGŁOSZENIE POWROTU
Wymagane dokumenty:
- Wypełniony formularz druku „Zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej” lub „Zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej – odrębny dla każdej osoby,
- Dokument tożsamości (dowód osobisty lub dokument pobytu cudzoziemca),
- Pisemne pełnomocnictwo - w przypadku dokonania zgłoszenia przez pełnomocnika oraz dowód osobisty pełnomocnika lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości pełnomocnika.
Opłaty:
Opłata skarbowa 17 zł - w przypadku pełnomocnictwa. Opłata nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego osobie najbliższej: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, rodzeństwu lub dziadkom.
Czas załatwienia sprawy:
Z chwilą złożenia wniosku
Dodatkowe informacje:
Zgłoszenia można również dokonać w formie dokumentu elektronicznego przy użyciu podpisu elektronicznego lub poprzez profil ePUAP.
PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności (t. j. Dz. U. z 2021 poz. 510 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 21 grudnia 2018 r.w sprawie trybu rejestracji danych w rejestrze PESEL oraz w rejestrach mieszkańców (Dz. U. z 2018 r. poz. 2484)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych |
|
TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA |
Administratorami są: 1. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 (rejestr PESEL) 2.Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul. Stefana Batorego 5 –odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowiązków określonych w ustawie. 3. W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ meldunkowy jest: Burmistrz Miasta i Gminy Międzybórz. |
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA |
Z administratorem –Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres email: iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Zadministratorem –Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora. Z administratorem –Burmistrzem Miasta i Gminy Międzybórz można się skontaktować przez adres e-mail: umig@miedzyborz.pl |
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH |
Administrator –Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Administrator –Burmistrz Miasta i Gminy Międzybórz wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez adres e-mail: m.simura-gmyrek@miedzyborz.pl Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. |
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA |
Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu:-zameldowania na pobyt stały bądź czasowy; -wymeldowania z miejsca pobytu stałego bądź czasowego; -zgłoszenia wyjazdu za granicę badź powrotu zza granicy;-uzyskania przez Panią/Pana zaświadczenia o danych własnych zgromadzonych w Rejestrze PESEL oraz rejestrze mieszkańcówPani/Pana dane będą przetwarzane na podstawie przepisów ustawy o ewidencji ludności. |
ODBIORCY DANYCH
|
W celu dokonania czynności meldunkowej Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane do rejestru PESEL. Ponadto dane mogą być udostępniane, zgodnie z przepisami ustawy o ewidencji ludności służbom, organom administracji publicznej, prokuraturze oraz innym podmiotom, jeżeli wykażą w tym interes prawny w otrzymaniu danych. |
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH |
Dane w rejestrze PESEL będą przetwarzane bezterminowo. Dokumentacja papierowa będzie przechowywana zgodnie z przepisami dotyczącymi archiwizacji dokumentów. |
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH |
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci |
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO |
Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia. |
INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH |
Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy o ewidencji ludności. |