Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Miasta i Gminy w Międzyborzu
Wydział Organizacyjno-Administracyjny, I piętro, pok. nr 10
telefon: 62 7856019 w 20.
e-mail: umig@miedzyborz.pl
godziny przyjęć:
poniedziałek od 7.30 do 16.30
od wtorku do czwartku 7.30 do 15.30
w piątek od 7.30 do 14.30
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej może być złożony w dowolnej formie, w tym m.in. w formie:
- papierowej (wzór wniosku o udostępnienie informacji publicznej stanowi załącznik do procedury);
- elektronicznej: za pośrednictwem formularza dostępnego na platformie ePUAP, lub przesyłając wniosek bezpośrednio na adres: umig@miedzyborz.pl
- Wniosek o udostępnienie informacji publicznej winien zawierać określenie:
- przedmiotu wniosku,
- sposobu i formy udostępnienia informacji publicznej,
- danych umożliwiających skuteczne doręczenie wnioskowanej informacji w sposób i w formie wskazanych we wniosku.
Informacja publiczna, która może być niezwłocznie udostępniona, jest udostępniana w formie ustnej lub pisemnej bez pisemnego wniosku.
Opłaty
Jeżeli w wyniku udostępnienia informacji publicznej na wniosek Organ ma ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku, podmiot ten może pobrać od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom.
Organ, w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, powiadomi wnioskodawcę o wysokości opłaty.
Forma załatwienia
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej może zostać zrealizowany w następujący sposób:
- udostępnienie informacji publicznej w formie określonej we wniosku, z zastrzeżeniem przypadku opisanego poniżej w pkt. 3 Informacji dodatkowych dla klienta;
- decyzja administracyjna o odmowie udostępnienia informacji publicznej,
- decyzja administracyjna o umorzeniu postępowania o udostępnienie informacji publicznej.
Termin załatwienia
- Informację publiczną udostępnia się bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku.
- W przypadku, gdy informacja nie może być udostępniona w terminie określonym w pkt 1, Organ powiadamia wnioskodawcę w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim informacja publiczna zostanie udostępniona. Termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od daty wpływu wniosku do Organu.
- W przypadku, gdy Organ powiadomi wnioskodawcę o wysokości opłaty odpowiadającej dodatkowym kosztom, które Organ ma ponieść w związku ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku, udostępnienie informacji zgodnie z wnioskiem następuje po upływie 14 dni od dnia powiadomienia wnioskodawcy o wysokości opłaty, chyba że wnioskodawca dokona w tym terminie zmiany wniosku w zakresie sposobu lub formy udostępnienia informacji albo wycofa wniosek.
Tryb odwoławczy
Od wydanych w toku postępowania o udostępnienie informacji publicznej rozstrzygnięć, wnioskodawcy przysługują następujące środki zaskarżenia:
- na akt stwierdzający obowiązek poniesienia opłaty stanowiącej zwrot kosztów związanych ze sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji publicznej przysługuje skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, którą należy poprzedzić wezwaniem do usunięcia naruszenia prawa.
- do decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej oraz decyzji o umorzeniu postępowania o udostępnienie informacji publicznej stosuje się przepisy ustawy Kodeks postępowania administracyjnego - odwołanie od decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej oraz odwołanie od decyzji o umorzeniu postępowania o udostępnienie informacji publicznej wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu za pośrednictwem Organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
W przypadku złożenia przez stronę oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do odwołania od decyzji, stronie nie przysługuje prawo do odwołania się ani skargi do sądu administracyjnego.
W przypadku bezczynności Organu w sytuacji złożenia wniosku o udostępnienie informacji publicznej wnioskodawcy służy skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu za pośrednictwem Organu, którego bezczynność jest przedmiotem skargi. Skargę na bezczynność można wnieść w każdym czasie po wniesieniu ponaglenia do właściwego Organu.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Informacje dodatkowe dla klienta
- Udostępnieniu na wniosek podlega informacja publiczna, która nie znajduje się na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Międzybórz (www.bip.miedzyborz.pl) lub w centralnym repozytorium informacji publicznej.
- Udostępnienie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie określonej we wniosku.
- Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w sposób lub w formie określonej we wniosku, Urząd Miasta i Gminy Międzybórz, w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku powiadamia pisemnie wnioskodawcę o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji publicznej zgodnie z wnioskiem, wskazując jednocześnie, w jaki sposób lub w jakiej formie informacja publiczna może zostać udostępniona. Jeżeli w terminie 14 dni od dnia otrzymania powiadomienia wnioskodawca nie złoży wniosku o udostępnienie informacji publicznej w sposób lub w formie wskazanej w powiadomieniu, postępowanie o udostępnienie informacji publicznej umarza się.
- Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych. Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy. Ograniczenie to nie dotyczy informacji o osobach pełniących funkcje publiczne, mających związek z pełnieniem tych funkcji, w tym o warunkach powierzenia i wykonywania funkcji, oraz przypadku, gdy osoba fizyczna lub przedsiębiorca rezygnują z przysługującego im prawa.
- W przypadku gdy wnioskodawca złoży ustnie (telefonicznie lub w sposób bezpośredni) wniosek o udostępnienie informacji publicznej, która nie może zostać udostępniona niezwłocznie, wówczas jest on informowany o konieczności złożenia wniosku w formie papierowej lub elektronicznej, zgodnie z art. 10. ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej.
Klauzula informacyjna
Drogi Kliencie, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Burmistrz Miasta i Gminy Międzybórz z siedzibą w Międzyborzu ul. Kolejowa 13, 56-513 Międzybórz.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu realizacji wniosku o udostępnienie informacji publicznej.
Informujemy, że:
- Masz prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania.
- Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia Twojej sprawy, a następnie będą przechowywane u nas przez co najmniej 5 lat, po czym zostaną poddane ekspertyzie i w jej wyniku mogą ulec zniszczeniu albo zostaną przekazane do Archiwum Państwowego w Kaliszu.
- Masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny.
- Konsekwencją niepodania danych może być brak możliwości realizacji wniosku o udostępnienie informacji publicznej.
- Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowi ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Administrator danych osobowych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych nadzorującego prawidłowość przetwarzania danych osobowych, z którym można skontaktować się za pośrednictwem adresu e-mail: m.simura-gmyrek@miedzyborz.pl, telefonicznie: 62 7856 018 lub pisemnie na adres siedziby administratora.