Międzybórz, 20.01.2023 r.
GKIRG.271.3.1.2023
ZAPYTANIE OFERTOWE
(zamówienie poniżej progu 130.000,- złotych)
Burmistrz Miasta i Gminy Międzybórz zaprasza do złożenia oferty na świadczenie usług audytu wewnętrznego w okresie od 01.02.2023 do 31.01.2025 roku
I. Dane zamawiającego:
Gmina Międzybórz, ul. Kolejowa 13, 56-413 Międzybórz
tel. 62 78 56 119, fax 62 78 56 119
e-mail: umig@miedzyborz.pl
NIP: 911-17-77-759 REGON: 250854889
II. Opis przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług audytu wewnętrznego w Gminie Międzybórz w okresie od 01.02.2023 roku do 31.12.2024 roku zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych.
Audyt wewnętrzny, jako działalność niezależna i obiektywna, której celem jest wspieranie Burmistrza Miasta i Gminy Międzybórz w realizacji celów i zadań Gminy przez systematyczną ocenę kontroli zarządczej oraz czynności doradcze, powinien być prowadzony przez usługodawcę zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1634 ze zm.) oraz przepisami wydanymi na jej podstawie.
2. Usługa swoim zakresem obejmuje w szczególności:
1) badanie i ocena funkcjonowania systemu kontroli zarządczej;
2) przeprowadzenie zaplanowanych minimum 3 zadań audytowych zgodnie z planem audytu na rok 2023 zgodnie z przepisami ustawy i według standardów określonych przez Ministra Finansów;
3) przeprowadzenie zaplanowanych minimum 3 zadań audytowych zgodnie z planem audytu na rok 2024 zgodnie z przepisami ustawy i według standardów określonych przez Ministra Finansów;
4) opracowanie planu audytu na rok 2024, 2025 r.;
5) zapewnienie prawidłowego i terminowego przeprowadzenia audytu wewnętrznego;
6) sporządzenie sprawozdania z wykonania audytu za rok 2023 w terminie do 31.01.2024r. oraz sprawozdania z wykonania audytu za rok 2024 w terminie do 31.01.2025 r.;
7) sporządzanie sprawozdań z przeprowadzonych audytów, wydanie obiektywnej oceny oraz czynności doradcze, w tym składanie wniosków mających na celu usprawnienie funkcjonowania jednostek organizacyjnych Gminy w zakresie przeprowadzanych zadań audytowych;
8) prowadzenie akt stałych i bieżących audytu w celu udokumentowania przebiegu i wyniku zadania audytowego;
9) archiwizacja bieżących i stałych akt audytu wewnętrznego;
10) aktualizacja procedur audytu wewnętrznego (w miarę potrzeb);
11) współpraca z kontrolą wewnętrzną oraz innymi instytucjami kontroli.
Zamawiający wymaga wykonania usługi również poprzez osobiste stawiennictwo w siedzibie Zamawiającego, co najmniej raz w miesiącu, w ustalonym terminie, w wymiarze co najmniej 8 godzin
3. Wymagania Zamawiającego:
1) usługodawcą może być osoba fizyczna lub podmiot, o którym mowa w art. 279 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych i spełniająca warunki, o których mowa w art. 286 ust. 1 pkt. 1 – 3 powołanej ustawy;
2) wymagania dodatkowe dla osób fizycznych lub podmiotów składających ofertę:
a) doświadczenie w prowadzeniu audytu w jednostkach sektora finansów publicznych;
b) znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych i ustawy Prawo zamówień publicznych;
c) znajomość ustaw regulujących działalność jednostek sektora finansów publicznych;
d) znajomość rachunkowości budżetowej;
e) znajomość ustawy o podatku od towarów i usług;
f) znajomość ustawy o systemie oświaty i ustawy o finansowaniu zadań oświatowych;
g) znajomość przepisów dotyczących prowadzenia audytu bezpieczeństwa informacji;
h) znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej;
i) znajomość standardów audytu wewnętrznego dla jednostek sektora finansów publicznych;
j) wykonywanie usługi poprzez osobiste stawiennictwo w siedzibie Zamawiającego w ustalonym terminie, co najmniej raz w miesiącu, w wymiarze 8 godzin.
3) wymienione wyżej warunki spełniać muszą osoby fizyczne ubiegające się bezpośrednio o zlecenie usługi, a w przypadku podmiotów warunki te spełniać musi co najmniej jedna z osób zatrudnionych w danym podmiocie na podstawie umowy o pracę lub umowy zlecenia;
4) do udziału w postępowaniu zostaną dopuszczeni Usługodawcy, którzy wykonali bezpośrednio w ostatnich 2 latach poprzedzających datę składania ofert co najmniej 5 zadań audytowych w jednostkach zobowiązanych do przeprowadzenia audytu wewnętrznego na podstawie o finansach publicznych.
III. Wymagany termin wykonania przedmiotu zamówienia
Termin wykonania zamówienia – do dnia 31.01.2025 roku.
IV. Kryterium wyboru oferty przez Zamawiającego
- cena brutto – 100%
1) Punkty za cenę – liczba punktów jaką można uzyskać dla tego kryterium zostanie obliczona według następującego wzoru:
cena najniższej oferty
Ilość punktów = (---------------------------- x 100)
cena oferty badanej
Spośród ofert nieodrzuconych, Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę z największą całkowitą ilością punktów.
V. Dokumenty i oświadczenia wymagane od Wykonawcy
1) formularz ofertowy według wzoru stanowiącego załącznik do zapytania;
2) oświadczenie o spełnieniu warunków, o których mowa w art. 286 ust. 1 pkt 1 – 3 ustawy o finansach publicznych;
3) kopie poświadczonych „za zgodność z oryginałem” dokumentów potwierdzających posiadanie wyższego wykształcenia (art. 286 ust. 1 pkt 4 ustawy o finansach publicznych) oraz posiadanie kwalifikacji do przeprowadzenia audytu wewnętrznego (art. 286 ust. 1 pkt 5 ustawy o finansach publicznych);
4) potwierdzenie przeprowadzenia w ostatnich 2 latach poprzedzających datę składania ofert co najmniej 5 zadań audytowych w jednostkach zobowiązanych do przeprowadzenia audytu wewnętrznego na podstawie ustawy o finansach publicznych (np. kserokopie umów, referencje, rekomendacje itd.).
VI. Opis sposobu obliczania ceny w składanej ofercie cenowej
1) cena wskazana w ofercie musi być podana w PLN cyfrowo i słownie z wyodrębnieniem należnego podatku VAT – jeśli występuje;
2) podana cena będzie ceną ryczałtową;
3) cena za wykonanie przedmiotu zamówienia może być tylko jedna (nie dopuszcza się wariantowości cen).
VII. Miejsce i termin złożenia oferty cenowej
1) ofertę cenową wraz z załącznikami należy złożyć w terminie do 30 stycznia 2023 r.
a) w wersji papierowej w siedzibie Zamawiającego, ul. Kolejowa 13, 56-513 Międzybórz (decyduje data wpływu do Urzędu Miasta i Gminy w Międzyborzu);
b) w wersji elektronicznej na adres email: umig@miedzyborz.pl
2) oferta cenowa otrzymana przez Zamawiającego po terminie podanym powyżej nie będzie rozpatrywana.
VIII. Warunki udziału w postępowaniu
Złożenie oferty w wyznaczonym terminie.
Wykonanie min 2 audytów o zakresie wskazanym zaproszeniem w okresie ostatnich 3 lat.
IX. Termin rozstrzygnięcia
31 stycznia 2023 roku
X. Informacja o sposobie powiadomienia o wynikach prowadzonego postępowania
1) Zamawiający niezwłocznie powiadomi wszystkich oferentów przy użyciu środków komunikacji elektronicznej i na stronie internetowej: bip.miedzyborz.pl;
2) w przypadku nie wpłynięcia w określonym terminie żadnej oferty lub wpływu mniej niż dwóch ważnych ofert, Zamawiający unieważnia postępowanie.
XI. Podpisanie umowy
Z Wykonawcą wybranym w wyniku rozstrzygnięcia postępowania zostanie zawarta umowa na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do zapytania.
XII. Osoba uprawniona do kontaktu z Wykonawcami jest:
Małgorzata Michałowska – skarbnik Miasta i Gminy Międzybórz
tel. 62 785 60 25, e-mail: skarbnik@miedzyborz.pl
Załączniki:
Nr 1 – formularz ofertowy;
Nr 2 – oświadczenie usługodawcy o spełnieniu warunków, o których mowa w art. 286 uofp ustawy (kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz kwalifikacje do przeprowadzenia audytu wewnętrznego, poświadczone za zgodność z oryginałem);
Nr 3 – przedłożenie informacji o wykonanych audytach wewnętrznych w jednostkach sektora finansów Publicznych;
Nr 4 – projekt umowy;
Nr 5 - klauzula informacyjna.
Sporządził: Małgorzata Michałowska
Zatwierdził:
………………………………