Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Oleśnicy z uwagi na wzmożoną liczbę zachorowań na COVID - 19, zwraca się z prośbą do pacjentów o zgłaszanie za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie internetowej w celu szybszej obsługi pacjenta z dodatnim wynikiem testu w kierunku SARS-Co V-2.
W związku z powyższym należy korzystać z formularza zamieszczonego na stronie www.pacjent.gov.pl lub poprzez Internetowe Konto Pacjenta ( IKP ) oraz infolinię + 48 222 500 115.
Powyższe czynności wykonane przez pacjenta zdecydowanie skrócą czas oczekiwania na skierowanie domowników na kwarantannę oraz uzyskanie przez nich zlecenia na badanie.
Miałeś kontakt z osobą zakażoną koronawirusem? Otrzymałeś dodatni wynik testu i wiesz, że mogłeś kogoś zakazić? Zgłoś to do sanepidu. Możesz skorzystać z Internetowego Konta Pacjenta.
Zamiast szukać telefonu do najbliższego sanepidu skuteczniej, szybciej i wygodniej jest zgłosić bezpośredni kontakt z osobą zakażoną lub możliwość zakażenia drugiej osoby poprzez wypełnienie formularza dostępnego online.
Wypełnij formularz, jeśli:
• masz pozytywny wynik testu na koronawirusa (test PCR w kierunku zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2)
• miałeś/aś bliski kontakt z osobą zakażoną
• jako rodzic lub opiekun masz upoważnienie do wykonywania czynności za pośrednictwem Internetowego Konta Pacjenta w imieniu Twojego dziecka lub osoby, która nie umie się samodzielnie zarejestrować, a powinna się zgłosić do sanepidu.
Gdzie znajdziesz formularz
Po zalogowaniu się na Internetowe Konto Pacjenta zobaczysz po prawej stronie obok powitania napis „Kwarantanna – zgłoszenie online” wraz z czerwoną ikonką przedstawiającą koronawirusa.
Widzi to każdy, kto zaloguje się na swoim Internetowym Koncie Pacjenta. Także osoby, które nie mają na razie żadnego powodu, by skorzystać z formularza online.
Jak zalogować się na Internetowe Konto Pacjenta
Kiedy klikniesz na napis „Kwarantanna – zgłoszenie online”, znajdziesz się na stronie formularza. Formularz zastępuje pierwszy kontakt z sanepidem i pozwala szybko przekazać istotne wiadomości, bez czekania na połączenie z inspekcją sanitarną.
Po przejściu na formularz należy wskazać przyczynę, dla której kontaktujesz się z sanepidem, wybierając:
• jestem zakażony koronawirusem (mam pozytywny wynik testu)
• miałem bezpośredni kontakt z osobą zakażoną koronawirusem
• zgłaszam w imieniu osoby zakażonej koronawirusem (która ma pozytywny wynik testu)
• zgłaszam w imieniu osoby, która miała bezpośredni kontakt z osobą zakażoną koronawirusem
Następnie podajesz swoje dane (imię, nazwisko, PESEL, mail, telefon) oraz informujesz, czy jesteś pracownikiem służby zdrowia. Swój adres mailowy i telefon musisz wpisać dwukrotnie, by go potwierdzić. Podajesz też miejsce, w którym będziesz odbywać kwarantannę (a nie Twoje miejsce zameldowania).
Na kolejnej stronie wpisujesz prawdopodobne źródło zakażenia, w zależności od tego, czy znasz dane tej osoby lub nie lub wówczas, gdy informacja o kontakcie z osobą zakażoną pochodzi z aplikacji STOP COVID – ProteGO Safe. Podajesz datę kontaktu i opisujesz okoliczności np. podróż transportem zbiorowym, spotkanie w pracy, szkole itp. Na koniec należy potwierdzić prawdziwość danych i wyrazić zgodę na ich przetwarzanie. Teraz wyślij zgłoszenie do inspekcji sanitarnej (sanepidu).
Jeśli otrzymałeś pozytywny wynik testu, to w umieszczonym na Twoim Internetowym Koncie Pacjenta komunikacie o skierowaniu Cię na izolację domową przeczytasz dodatkowo prośbę, by zgłosić wszystkie osoby, które miały z Tobą kontakt – na tym samym formularzu.